Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Meike, Lloyd, Scott & Jill Lovemore - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Meike, Lloyd, Scott & Jill Lovemore - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun!

Blijf op de hoogte en volg Meike, Lloyd, Scott & Jill

03 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Addo

Vandaag precies een jaar geleden zagen we het bakkie van kuikenleverancier Dion voor het eerst om de bocht onze boerderij op rijden met onze allereerste 1000 eigen kuikentjes. Hoe spannend waren die dagen ervoor, kregen we de stal optijd af, zou het warm genoeg worden, was er nog meer isolatie nodig, hadden we voldoende drink en voerbakken?

Inmiddels zijn we 20 koppels verder en zit ik te typen in mijn eigen kantoor/bibliotheek in plaats van op een kussen op de grond in een leeg en kaal huis. De afgelopen twee weken zijn veel dingen weer de revue gepasseerd, zoals ons gedenkwaardige moment op 14 juni 2012 om het vliegtuig te halen, de tranen op het moment dat we in Johannesburg landden, de emoties van onwerkelijkheid en dankbaarheid om ons nieuwe thuis voor het eerst te zien, de frustraties om de juiste dingen bij de juiste winkels te kunnen vinden, de weken van wonen in een leeg huis met al je spullen ergens op zee, de schuren die verre van “kip-proof” waren… En zo nog vele andere zaken.

Ongelofelijk trots en dankbaar zijn we voor waar we nu staan, voor het netwerk wat we inmiddels hebben opgebouwd, de vooruitgang die we hebben geboekt (want zelfs met 2 stapjes vooruit, 1 achteruit, gaan we nog steeds de goede kant op), de inzet en betrouwbaarheid van de 2 jongens die nu vast op de boerderij werken, zien hoe de kinderen genieten van het buitenleven: elke dag weer, het betoverende uitzicht en schitterende omgeving waarin we wonen en dat Lloyd en ik als team kunnen werken, bouwen en vormgeven aan onze droom.

En ondanks dat wat we hebben opgebouwd, nog lang niet geperfectioneerd is (we hebben veel groeipuntjes), hebben we ook al nieuwe plannen voor de toekomst. Natuurlijk uitbreiding van de stallen, beter geïsoleerd, met betere klimaat beheersing, meer groenten verbouwen, Lloyd gaat een deze dagen de eerste tarwe zaaien, automatisering van het voeren… Maar wat ik ook heel graag zou willen is een B&B opzetten. Er zijn al vele mensen die ons hebben gevraagd of wij ook een B&B hadden, dat ze graag zouden willen langs komen en ook zouden willen ervaren hoe wij nu hier “boeren”.

Ook daar hebben we samen al over zitten brainstormen. Er is een half afgebouwd huisje (zonder dak weliswaar maar met potentie) met uitzicht op Addo. Dat willen we het Bush-camp gaan noemen. Dan willen we graag een cottage bouwen, dichterbij de boerderij voor degenen die eventueel het farmleven willen ervaren: Farm-camp. En in een later stadium willen we een cottage bouwen aan de zeekant: Sea-camp.
Simpele maar toch complete cottages met zelf-catering mogelijkheden, zodat je van optimale vrijheid kunt genieten en tegelijkertijd ontbijt van de boerin kunt krijgen met vers gebakken brood, eitjes van onze eigen kippen en groenten, fruit en kruiden in de moestuin kan komen plukken.
Bovendien is de B&B op een super locatie gelegen met maar een half uur rijden vanaf de luchthaven in PE, op 10 minuten afstand van de ingang van Addo Elephant National Park, nog geen 10 minuten rijden en je bent op het strand, een top locatie voor vissen in de riviermonding en met de mogelijkheden van onder andere sandboarding en quadrijden voor de avonturiers.

Aangezien we momenteel niet de middelen hebben om zo’n cottage te bouwen en het dus een idee lijkt te blijven en we nog geen B&B kunnen aanbieden… Hebben we bedacht om het andersom te gaan doen:

Wij bieden vouchers voor B&B Lovemore, die de komende 3 jaar geldig zijn. Met het geld van de vouchers die we nu kunnen verkopen, hopen we voldoende investering binnen te krijgen voor het realiseren van de eerste en misschien zelfs een tweede cottage.
Vanaf 1 december 2013 kan je een of meerdere nachten in B&B Lovemore boeken voor slechts 45,- Euro per nacht voor 2 personen, inclusief ontbijt. De vouchers kunnen op een nader, door jezelf te bepalen moment (op basis van beschikbaarheid) ingewisseld worden.

Dus voor iedereen die graag naar Zuid Afrika wilt komen, op een top locatie wilt verblijven vlakbij Addo Park en ons wilt bezoeken en zien hoe wij onze droom aan het verwezenlijken zijn...dit is wellicht de eerste stap!
Interesse? Mail mij dan even: meike.lovemore@gmail.com

Wij gaan ondertussen verder ondernemen, groeien en bloeien en vol enthousiasme en vertrouwen het tweede jaar in van ons avontuur in Zuid Afrika!

• 03 Juli 2013 - 22:42

Chantal Brosens:

Hi beste Meike,

Lees je altijd met heel veel plezier en hoe geweldig dat je die moodboard hebt bijgehouden en dat die klopt! Je staat voor mij voor geloven in je droom en er voor gaan...
    Je zal zeker ups and downs hebben, maar vind het fantastisch dat je de moed en de kracht hebt om ginder verder jullie leven uit te bouwen en daarin door te zetten. Chapeau!

Hier in België ben ik sinds begin dit jaar energie aan het bijtanken, als het goed is, start ik terug met werken in oktober... ben me dus aan het heroriënteren...

Warme hartengroet,

Chantal

• 03 Juli 2013 - 22:48

Meike, Lloyd, Scott & Jill Lovemore:

Lieve Chantal, je reacties zijn altijd warm en heerlijk om te lezen. Dat vult zeker ook onze tank met moed houden! Heb je zin in rust, ruimte en energie...dat hebben we in overvloed wat we graag delen, je bent altijd van harte welkom!
    Liefs Meike

• 04 Juli 2013 - 16:32

Brenda:

Hallo Meike,

Wat heerlijk om zo af en toe een inkijkje te krijgen in jullie leven. Mooi zoals jullie telkens weer met goede moed en veel liefde vooruit gaan. Heel inspirerend! Ik wens jullie veel geluk, gezondheid en plezier!

Hartelijke groeten,
    Brenda

• 04 Juli 2013 - 21:07

Frank Van Den Boom:

Hai Meike en Lloyd,

Lot wees me op jullie nieuwsbrief en dacht ik meld me aan! Ze liet me ook een prachtig filmpje zien van jullie oudste spruit, die aan het sproeien was! ha ha,

groetjes Frank

• 04 Juli 2013 - 21:44

Lotte Leon Runa Luke En Jesse:

Wat een prachtig verhaal Familie lovemore!
    Heel knap wat jullie allemaal al hebben bereikt!
    We hopen jullie over niet al te lange tijd eens op te zoeken. Zie wel uit naar een good old south african goodmorning with babbelas!!

Groetjes
    Fam. Lolkema